На допомогу бібліотекарю

Створення веб-квестів

           Вітаю, мої дорогі колеги! Ми з Вами вже знаємо як створювати блоги. А чи знаєте Ви, що за допомогою додатку Блогер можна створити веб-квест?
Що ж таке веб-квест? У перекладі з англійської web [web] - веб, мережа, (всесвітня) павутина; quest [kwest] - пошук.
           Веб-квест (webquest) в педагогіці - проблемне завдання c елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
           Учні в групах або індивідуально виконують запропоновані завдання веб-квесту, по завершенні якого представляють власні веб-сторінки по даній темі, або якісь інші творчі роботи в електронній, друкованої або усній формі.
           Вперше термін "веб-квест" (WebQuest) був запропонований влітку 1995 року Берні Доджем (Bernie Dodge), професором освітніх технологій Університету Сан-Дієго (США). Автор розробляв інноваційні додатки Інтернету для інтеграції в навчальний процес при викладанні різних навчальних предметів на різних рівнях навчання.
          Для того, щоб зробити веб-квест, для початку, треба створити сайт, де повинен розташуватися веб-квест. Я створила блог на блогері від Гугл. Також можна створити сайт в конструкторі WIX, або на будь-якій безкоштовній платформі для створення сайтів. Переваги Google: тут ви можете отримати в своє розпорядження все його сервіси та додатки, в тому числі створення безкоштовного персонального сайту, де ви зможете розташувати свої веб-квести або створити безпосередньо веб-квест на цьому сайті (від Google).
Особисто я створювала веб-квест у Блогері

Структура освітнього веб-квесту

Веб-квест складається з наступних обов'язкових елементів:
  •  вступ
  • завдання
  • порядок роботи
  • ресурси
  • критерії оцінки
  • висновок
  • організатор веб-квесту
Звичайно Ви можете скоротити кількість елементів у кесті, не використовувати їх всі, або можна об’єднувати ці елементи. Наприклад можна поєднати вступ і завдання. Туди ж можна додати і порядок роботи. Все на Ваш власний розсуд. Це робота творча, а Ви всі люди творчі.
          Вступ
         Вступна частина, яка знайомить учнів з темою веб-квесту, залучає до роботи і викликає інтерес. Тому тут важливі мотивуюча і пізнавальна цінність.
Необхідно чітко описати головні ролі учасників, попередній план роботи, огляд всього веб-квесту.

          Завдання
         У цій частині веб-квесту чітко і точно пояснює, що учасникам слід зробити в процесі роботи над веб-квестом. Учасники при цьому часто захоплюються в рольову гру за заданим сценарієм.
         Якщо у Вас квест груповій, то необхідно визначити роль персонажів, які беруть участь в вирішення проблемної ситуації. Продумайте ролі учасників веб-квесту. Запропонуйте 2 -4 ролі.            По кожній ролі слід дати короткий коментар (звуковий або текстовий), пояснивши, що робить персонаж, які функції він виконує. Опис ролей (опис кожної ролі виконується в окремому файлі, на який робиться посилання)
        Важливо, щоб завдання було проблемним, цікавим, здійсненним, чітко сформульовано, і мати пізнавальну цінність!
        Які види завдань можна запропонувати в веб-квесті?
       Для створення веб-квестів дітям старшого дошкільного віку підійдуть типи завдань такі як: переказ, загадки, журналістські, конструкторські, творчі, які переконують, аналітичні і наукові (пізнавально-експериментальне).
       Завдання виконуються шляхом проходження станцій веб-квесту





      Ресурси
      Ви можете навести список ресурсів Інтернету або інших матеріалів (друкованих, аудіо- та відеоматеріалів), необхідних для виконання завдання. Поясніть учасникам веб-квесту, що, вивчаючи інформацію на кожному сайті, вони повинні пам'ятати про необхідність відповісти на головне питання квесту. Необхідно вибудувати посилання в логічній послідовності, дати коротку анотацію ресурсу і чітко прописати алгоритм роботи над виконанням завдання.
     Важливо критично оцінювати знайдені ресурси. Перш ніж дати завдання учасникам квесту, необхідно відвідати сайти і переконатися, що вони підходять для виконання завдань, відповідають рівню учнів!
     Або діти повинні шукати відповіді шляхом самостійного пошуку ресурсів з підказками.

     Процес роботи 
     В даному розділі веб-квесту знаходиться покрокова інструкція, яка допомагає учасникам виконати завдання. Кожен крок слід докладно описати. Наприклад, розподіл ролей, порядок виконання завдань, форма представлення результатів, термін виконання завдань і так далі.                 Кожному учаснику в залежності від обраної ролі надаються завдання з конкретними параметрами, із зазначенням необхідних посилань на Інтернет-ресурси, критеріїв оцінки та терміну їх виконання, дається план роботи з покроковим описом дій і рекомендації, які містять інформацію про порядок роботи, труднощів і варіантах їх рішення.
Можна цю інформацію розмістити у вступі.
     Оцінювання
     Критерії оцінки повинні бути чітко прописані на окремій веб-сторінці.
Посилання на цю сторінку краще ввести наступними словами:
«Щоб побачити критерії оцінки індивідуальної роботи, клацніть тут» або «Робота в групі також буде оцінюватися. Щоб побачити критерії оцінки, клацніть тут ».
Варто докладно описати вимоги, за якими буде оцінюватися робота учнів. На мій погляд, тут варто використовувати модель оцінювання, з наведеними критеріями, балами і словесним описом. Таким чином, оцінювання стає прозорим і учасники мають чітке уявлення про те, як буде воно здійснюватиметься.
     Якщо у Вас скоречена форма квесту, оцінювання можна не використовувати, або налаштувати автоматичне оцінювання в гугл-формах, де учасники будуть записувати відповіді.

     Висновок
     Містить в узагальненому вигляді підсумок проходження веб-квесту, посилання на галерею робіт учасників оформлену у вигляді фотоальбому на сторінці веб-квесту або інтерактивного журналу 
     Організатор веб-квесту
     В даному розділі знаходиться ПІБ, який розробив цей веб-квест. Адреса електронної пошти для зворотного зв'язку з учасниками веб-квесту.




Використання QR кодів у бібліотечнх заходах
QR-код (англ. quick response — швидкий відгук) — матричний код (двовимірний штрих-код), розроблений і представлений японською компанією «Denso-Wave» в 1994 році. Основна перевага QR-кода — це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (в тому числі й фотокамерою мобільного телефона)

Як можна використовувати QR-код в шкільній бібліотеці? 
  • Літературні вікторини. Генеруємо свій код за допомогою генератора QR кодів (наприклад цей http://www.qr-code.com.ua). Зашифровуємо запитання, а діти скануючи коди відповідають.
  • Квести з QR підказками.
  • Заклдаки, візитівки (На них можна розміщувати код із зашифрованою в ньому адресою закладу, бібліотечного сайту, блогу тощо)
  • Буклети
  • Інформаційна дошка. 
  • На виставках, присвячених творам мистецтва, розмістити QR-код з посиланням на інформацію, біографію митця та інші його твори.
  • В бібліографічних списках "Радимо прочитати" можна розміщувати QR-коди з короткою аннотацією на твір.
Як же згенерувати власний QR-код? Проходимо за посиланням на сайт-генератор QR-коду (наприклад: http://www.qr-code.com.ua) нам відкривається ось таке вікно:


    Наприклад ми робимо літературну вікторину. Тоді поле ТИП КОДА ми змінюємо на ТЕКСТ натиснувши на стрілочку поряд з назвою типу коду і вводимо текст запитання

    Далі обираємо бажаний розмір коду і натискаємо кнопку ГЕНЕРИРОВАТЬ. У нас має згенеруватись QR-код із зашифрованим у ньому запитанням
    Натискаємо СКАЧАТЬ і маємо завантажений код. Залишається його роздрукувати і шифровані завдання для вікторини готові! Ви молодці!






    БЕЗКОШТОВНІ ПЛАТФОРМИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ САЙТУ





    ЯК СТВОРИТИ БЛОГ
    З BLOGGER ВІД GOOGLE
    Сьогодні ведення блогів стало невід’ємною частиною життя.
    Блоги шкільних бібліотекарів є джерелом інформації про різні бібліотечні події, допомагають винести ці відомості на загал.
    Сервіс Blogger дозволяє безкоштовно і швидко створити свій власний блог, ділитися останніми новинами, і спілкуватися з друзями на цікаві теми.
    Сервіс має багато переваг:
    1.     простота використання
    2.     унікальний зовнішній вигляд сайту
    3.     можна створити кілька блогів одночасно
    4.     непотрібні знання щодо сайтів і html, css
    5.     швидка індексація гугл
    6.     створити блог на блоггері можна за 15 хвилин
    Перше, що треба зробити, це визначите мету, заради якої Ви створюєте блог.
    Наступне – позначте свою цільову аудиторію. Її портрет в значно мірою вплине на подачу і характер публікацій. Пишіть під свою аудиторію зрозумілою і прийнятною мовою;
    Виберіть тематику, здатну зацікавити ваших майбутніх читачів.
    Коли ви чітко зрозумієте, як, для кого і про що робити блог, вам це додасть впевненості, сил і допоможе поліпшити загальну якість результату.
    Так як же створити свій блог?

    Передусім заходимо у свій аккаунт Google (якщо його немає, то потрібно попередньо зареєструватися).

    Далі в Додатках Гугл обираємо значок Blogger і натискаємо на нього лівою кнопкою "мишки".

    Реєструємося в Blogger вводимо адресу електронної пошти та пароль. Вводимо ім'я для ідентифікації та починаємо творити
    Натискаєм кнопку "Створити блог" 

    Заповнюємо заголовок. В поле адреси вписуємо бажане ім'я. Кілька пояснень. Адреса блогу (домен) користувача на Blogger має вигляд: «Ім'я. Blogspot.com ». Ви, наприклад, тут пишіть: vasya. Якщо таке ім'я зайнято, то вискочить поруч знак оклику, тоді змінюємо ім'я, поки не висвітиться, що таке ім'я вільне. Потім вибираємо шаблон, тобто зовнішній вигляд блогу (його можна потім замінювати, скільки хочеш) і натискаємо кнопку «Створити блог».


    Тепер можна подивитися наше рукотворне творіння. Усе. Створити блог на Google виявилося дуже просто.

    Коментарі

    Популярні дописи з цього блогу